xxx
2019.10.18.

így készültek a Kard és Korona társasjáték 3. kiadásának illusztrációi

A KéKjáték kiadó névadó társasjátéka a Kard és Korona eljutott a harmadik kiadásig. Ehhez készítettem borítógrafikát, a vezérek illusztrációit, az egységekről, és különböző épületekről rajzokat, valamint néhány ötlettel segítettem a tábla megvalósítását is.

a doboz fedlapjának illusztrációja

a kihajtott borítógrafika

 

Alapok

Az illusztrációkat nyomdai felhasználásra készítettük, ehhez a felhasználásnak megfelelően a kért nyomtatott méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. A pixeles rajz mérettől függően 300-900 DPI méretben készült. A borítóbevonó illusztráció nagy méretű, az oldalakkal, visszahajtásokkal együtt közel 50 × 50 cm méretű, így ehhez a 300 DPI felbontást választottam. A kisebb méretű egységek, vezérek 600 DPI, a még kisebb épületek 900 DPI felbontást kaptak, hogy az apró részleteket is könnyen meg lehessen rajzolni.

A társasjáték története az 1301 - 1312 időszakban zajló trónviszályokat dolgoza fel, így ehhez a korszakhoz tartozó referenciákat gyűjtöttem a katonák felszereléséhez.


Vázlatok

A vázlatot digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra, ami alapján a megrendelő is könnyebben küld visszajelzéseket.

Az alakok mozdulatainak kialakításában hasznos segítséget nyújtottak a Body Chan és Body Kun figurák, 1:6 akciófigurák, mozgatható fa kézmodellek, valamint 3D nyomtatott koponya és fej modell.


Borító

A borítóhoz közel szimmetrikus, középen hangsúlyos kompozíciót választottam. Mivel az előző kiadás borítójának jellegzetes színe a kék volt, fő motívuma pedig egy korabeli Magyarország térkép, így erre építettem fel az új kiadás illusztrációját is. A játék stratégiai-taktikai jellegű, ezért egy katonát helyeztem fókuszba, a korra jellemző öltözékben. Első elképzelésem egy csatajelenet lett volna a harcos mögött, de ezt a külön megrajzolt vezérek képére cseréltem.


Vezérek

A vezérek grafikái nem csak illusztrációként, hanem figuraként is megjelennek a játékban. A korábbi kiadások alapján fontos volt, hogy a vezérre jellemző állatok, kiegészítők is jól felismerhetőek legyenek a rajzokon. Az illusztrációk két fázisban készültek. A színes vázlatokat elküldtem a 3D grafikusnak is, aki ezek alapján neki tudott állni a modellezésnek. Ezek után folytattam a részletek kidolgozását.


Katonai egységek

A katonák rajzainál a korra jellemző felszereltségen túl fontos feltétel volt még, hogy könnyen lehessen módosítani a színeket, attól függően, hogy melyik csapathoz tartoznak majd az egységek.


Épületek

A társasjátékban háromféle épület van, ezeket teljesen felépített, és félkész állapotban is megrajzoltam.


Kidolgozás

Az illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. A komplex feladat miatt itt nem térek ki részletesen minden egyes rajz elkészítésére, csak a készítés során alkalmazott alap technikát írom le.

Az illusztrációk készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. Az alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.

Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A rajzprogram ebben is sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozomvalamint ugyanilyen hasznosak a gyorsan kijelölhető maszkrétegek is..


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom.
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket.
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    Fényfoltok, csillogások.
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket.
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni.
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között.
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek.
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki.

Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset.
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa.
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással.
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    Lágy, összemosott hatásokat készítek vele.
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    Ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele.
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    Textúrázott hatásokat készítek vele.
  • Blend (ezen belül többféle változat)
    Összemosásokhoz használom.

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés

Darabont Gergely
grafikai tervezés, doboz, szabály, nyomdai előkészítés