Greg Keyes: Született Királynő
2018.07.22.

Így készült a könyvborító

Delta Vision kiadó számára, Greg Keyes: A Tövis és a Csont országai sorozatSzületett Királynő című kötetpárjához készítettem könyvborítót.

Alapok

A könyvborítót nyomdai felhasználásra készítettük , ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. A pixeles rajz mérettől függően 300-900 DPI méretben készül. Extra nagy méretű illusztrációk esetében ennél kisebb felbontás is használható, vagy akár 1:10 méretarányban is dolgozhatunk. Ehhez a grafikához az 600 DPI felbontást választottuk.

A grafikákhoz még a folyamat elején elkérjük azokat a szükséges kiegészítő vizuális elemeket, melyeket meg kell jeleníteni a képeken. Ha ezeket később, más grafikus helyezi el a képen, jelen esetben a Delta Vision kiadónál, akkor a tervezett elrendezés (layout) ismerete nagyon fontos, hogy a kompozíciókat már ehhez tudjuk kialakítani.


Vázlat

A vázlatot digitális és hagyományos technikával vegyesen készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát, így kiegészítve a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudom rakni a vázlatra.

Az alakok mozdulatainak kialakításában hasznos segítséget nyújtottak a Body Chan és Body Kun figurák, 1:6 akciófigurák, mozgatható fa kézmodellek, valamint 3D nyomtatott koponya és fej modell.

A borító szereplőiről az alábbi leírást kaptam:

„A néhai II. William lánya tizenhét éves volt.”

„Nem számított a szeplőkre, habár tudta, hogy Anne világos bőrű és vörös hajú, ami általában együtt jár a szeplőkkel. Az orra nagy volt és ívelt, olyannyira, hogy ha egy picivel nagyobb lett volna, már sasorrnak tűnhet, de valahogy mégis jól illett a lány tengerzöld szeméhez, és ha nem is volt olyan klasszikus szépség, mint az anyja, megvolt a maga vonzereje.”

"Egy fekete-arany safniai ruhát választott, hozzá mellvértet és lábszárvérteket. Megkérte Lize-t, hogy nyírja meg a haját a füléig, és válasszon neki egy egyszerű diadémot, majd a Vörös Terembe vonult."

Egy későbbi jelenetben arannyal szegett fekete páncélt visel.

A negyedik kötetben azt követjük végig, hogyan ébred rá Anne saját erejére, és használja azt egyre tudatosabban. Korábban szeretett volna megszabadulni a küldetésétől, de mostanra elfogadja, és eltökélten küzd az egyház, az ellenséges Hanza és a szörnyek ellen. Varázsereje segítségével nagy távolságból is képes pusztítást okozni az ellenséges seregben:

„Így végül átnyúlt az éjszakán, kiterjesztette érzékeit, érezte az ikerfolyók folyását, a hold rémisztő gyönyörűségét, mélyeket lélegezve összpontosított, igyekezett megőrizni önmagát, miközben a világ pólusai megpróbáltak szétfeszíteni, miközben a múlt és a jövő egyetlen mozdulatlan pillanattá olvadt körülötte.

Amikor a végzett, a szíve mintha megállt volna a mellkasában. A hűvös levegő ellenére úszott az izzadságban.

– Tessék – suttogta. – Most már csak negyvenkilencezren vannak.”

„Aspar először azt hitte, egy hatalmas pók áll előtte, bár a szörnynek csak négy végtagja volt. A hosszú, ívelő karok és lábak egy ládára emlékeztető testből nőttek ki, amelynek duzzadó izmait barna pikkelyek és ritkás zöld szőr borította. A bozont erősebben nőtt a lény válla körül, és sörényként ölelte körbe rövid, vastag nyakát. Az arca leginkább egy hatalmas, sötétzöld szarvra hasonlított, amelyből sárga szempár parázslott elő, az orrlyukakat és a füleket pedig csupán keskeny rések jelezték. A szája egy rémálom kacaját idézte: valósággal kettémetszette a fejét, és görbe, fekete, összevissza nőtt fogak sorakoztak benne.”


Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. Ez a szoftver kifejezetten képregények, képregény jellegű illusztrációk készítésére lett fejlesztve, ezt szinte minden funkcióján érezni lehet, ugyanakkor sokoldalú funkciói és hasznos eszközkészlete miatt kifejezetten megkedveltem egyéb digitális festmények készítéséhez is. Az oldalbeállítások tartalmazzák a későbbi nyomtatáshoz szükséges paramétereket, és rendkívül sokoldalú, hasznos vonalzókat és segédvonalakat lehet beállítani. A különböző maszkok használata jól átgondolt, rendkívül felhasználóbarát rendszer, sokat gyorsít a rajzolás folyamatán.

 

Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok - vagy a megrendelő - a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.

Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom.


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket

  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások