az illusztrációk készítése
A LASER című partyjáték A-games kiadó által szervezett BoardGame12 - 2019 társasjáték-fejlesztő verseny kategóriájának nyertese.Ehhez a játékhoz készítettünk dobozgrafikát, valamint néhány kiegészítő illusztrációt.
Az első BoardGame12 verseny különlegesen jó hangulatban telt, a rengeteg pályázó csapat sok különleges ötlettel állt elő. A két legjobban sikerült játékot - a másik a Grund című társasjáték - még ebben az évben megjelentette a kiadó, így ezek grafikáinak elkészítésére nem volt sok idő, így különösen izgalmas feladatnak bizonyult.
Alapok
Az illusztrációkat nyomdai felhasználásra készítettük, ezért a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. A közepes méretű dobozra készülő illusztrációt 600, a kisebb lapkákra készülő rajzokat - padómintákat, és kristályokat - 900 DPI felbontásban készítettük.
A doboz kompozíciójához figyelembe kellett venni az A-games korábban kialakított arculatát, melynek megfelelően a doboz fedelén, a fedlap bal alsó sarkában két határozott ív fut végig, ehhez a kiadó logója, valamint a különböző ikonok helyzete is kötött helyzetben van.
Leírás
Az idő rövidsége miatt sem a fejlesztőnek, sem a kiadónak, sem nekem nem volt határozott elképzelésem a borító témáját illetően. Mivel a játék főszereplője egy macska, a játék alapjai pedig a színkeverésre épülnek, pár gyors vázlat alapján egészen gyorsan sikerült meghatározni a fő irányt. Ennél a borítónál a jellegzetes A-games ívek kisebb hangsúllyal szerepelnek, a nagyrészt szürke alap színeit vezettem át, hogy kellően kontrasztos lehessen a macska, és a lézerfény.
Vázlat
A vázlatokat digitális és hagyományos technikával vegyesen készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát, így kiegészítve a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudom rakni a vázlatra. Referenciafotók készítésével és gyűjtésével is segítettem a folyamatot.
Kidolgozás
Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
A különböző előre meghatározott ikonok, és szövegek a nyomdai előkészítés során, később kerülnek az illusztrációkra, de ezek helyét már a rajz készítésekor is jelölöm. Ehhez olyan kiegészítő rétegeket hozok létre, melyeken jelölöm a különböző elemek helyzetét, méretét. Doboznál az is hasznos, ha látom hol lesz a hajtás, mi esik le sarkoknál, hogyan fognak illeszkedni a ragasztások.
Mind a borító, mind a kisebb illusztrációk készítése során nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.
A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. Az alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.
Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A program ebben is sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom, valamint ugyanilyen hasznosak a gyorsan kijelölhető maszkok is.
Hogy a szőrös testtel gyorsabban haladjak, saját ecsetet készítettem. A ecsetet úgy készítettem el, hogy az eszközpanelen gyorsan lehessen állítani milyen hosszúságú, sűrűségű, és irányú legyen a szőrös felület.
A lézersugár ábrázolásához vékony maszkot hoztam létre, majd ezen belül a Tyndall-jelenséget imitálva apró pontokkal tettem zajossá a halvány sugarat. Mivel a színkeverést is szerettük volna bemutatni a sugarakkal, a földet érő sugarak kicsit nagyobb fényfoltot kaptak a talajon, melyek metszeténél keverednek a színek. A cica ugyanezért heterokrómiás, eltérő színű szemei vannak.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom. - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket. - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
Fényfoltok, csillogások. - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket. - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni. - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között. - Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. - Maszkok
határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek. - Alap réteg
A képre jellemző alapszínel töltöm ki.
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset - Flat Color (G-pen alapján készítettem)
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Fur
saját készítésű ecset, állítható paraméterekkel - Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
textúrázott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
Cintiq beállítások
Az illusztrációk készítésében részt vettek
Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés