Így készültek a Wombattle társasjáték illusztrációk
Az A-games - Wombattle című asszocációs játékához készítettünk illusztrációkat.
Alapok
Az illusztrációkat nyomdai felhasználásra készítettük , ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. A pixeles rajz mérettől függően 300-900 DPI méretben készül. Extra nagy méretű illusztrációk esetében ennél kisebb felbontás is használható, vagy akár 1:10 méretarányban is dolgozhatunk. Ehhez a grafikához az 600 DPI felbontást választottuk.
A grafikákhoz még a folyamat elején elkérjük azokat a szükséges kiegészítő vizuális elemeket, melyeket meg kell jeleníteni a képeken. Ha ezeket később, más grafikus helyezi el a képen, akkor a tervezett elrendezés (layout) ismerete nagyon fontos, hogy a kompozíciókat már ehhez tudjuk kialakítani. A Wombattle című társasjáték borítójához, a kiadó által használt layoutot használtuk, így a jól bevált keretekkel és méretekkel dolgoztunk.
Vázlat
A vázlatokat hagyományos ceruzás, és digitális technikával készítettük.
Kidolgozás
Az a borítógrafikát és az illusztrációkat Wacom Cintiq táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettük. Ez a szoftver kifejezetten képregények, képregény jellegű illusztrációk készítésére lett fejlesztve, ezt szinte minden funkcióján érezni lehet, ugyanakkor sokoldalú funkciói és hasznos eszközkészlete miatt kiváló egyéb digitális festmények készítéséhez is. Elsőként a játék fő- és mellékszereplőjének karakterét kellett megterveznünk. Fontos volt, hogy ezek az alakok szerethetők, aranyosak legyenek, viszont a grafika ne keltse azt a hatást, hogy a játék gyerekek számára készült. A leírás alapján megrajzolt vázlatokat elláttuk fekete körvonallal, és ezeket az ábrákat gazdagítottuk színekkel. Így egyszínű, határozott körvonalú felületeket kaptunk, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokkal dolgoztunk. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy lehet egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltani, hanem végig a munkarétegen dolgozunk. A minták és egyéb részletek egy újabb rétegre kerültek, majd szintén egy másik 50 %-os láthatóságú overlay layerre felkerültek a fények és árnyékok.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztunk
- Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
fényfoltok, csillogások - Részletek
A minták és egyéb részletek kerülnek ide - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni - Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. - Maszkok
határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek - Alap réteg
A képre jellemző alapszínnel töltöm ki
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset, kiváló a kontúrok megrajzolásához - Auto select
kiválasztja a körvonallal határolt területeket, így megkönnyíti a színezést - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat lehet elérni vele - Blur
összemossa a vonalakat
A projektben részt vettek
Hudák Éva
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés, nyomdai előkészítés
Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés