így készültek az Egri Csillagok társasjáték grafikái
A KéKjáték kiadó Egri Csillagok című történelmi társasjátékához készített csapatunk grafikákat. A doboz, a tábla, és a szereplők illusztrációi, valamint az ikonok, a kártyák grafikáiért is mi feleltünk.
Kidolgozás
Az illusztrációkat Wacom Cintiq 32 Pro érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. A komplex feladat miatt itt nem térek ki részletesen minden egyes rajz elkészítésére, csak a készítés során alkalmazott alap technikát írom le.
Az illusztrációk készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.
A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. Az alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.
Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A rajzprogram ebben is sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozomvalamint ugyanilyen hasznosak a gyorsan kijelölhető maszkrétegek is.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom. - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket. - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
Fényfoltok, csillogások. - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket. - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni. - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között. - Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. - Maszkok
Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek. - Alap réteg
A képre jellemző alapszínel töltöm ki.
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset. - Flat Color (G-pen alapján készítettem)
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa. - Basic Round (G-pen alapján készítettem)
A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással. - Impressionist (Saját készítésű ecset)
Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele - Airbrush
Lágy, összemosott hatásokat készítek vele. - Bristle (Saját készítésű ecset)
Ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele. - Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
Textúrázott hatásokat készítek vele. - Blend (ezen belül többféle változat)
Összemosásokhoz használom.
Cintiq beállítások
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés
Pozsgay Gábor
tervezés, előkészítés, grafikai tervezés
Darabont Gergely
szabály, nyomdai előkészítés