Fekete Szivárvány 3 - Szivárvány
2019.08.26.

így készült a Szivárvány könyvborító

T. R. Salty Fekete Szivárvány trilógiájának harmadik részéhez készült sci-fi borítógrafika. Ebben a feladatban az volt az érdekes, hogy meg kellett alkotnom a fekete szivárványt, hogyan nézhet ki szürkületkor az égen. Bár fikció, hogy hihetőnek tűnjön, tanulmányoztam a különböző légköroptikai jelenségeket. Bár a kép fókuszában a két főszereplő, Meg és Alex található, és a mozdulatok, valamint a kompozíció megrajzolása is kifejezetten élvezetes feladat volt, számomra a szivárvány kitalálása volt a desszert.

Alapok

Az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem, ehhez a felhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Ehhez a grafikához a 600 DPI felbontást választottam.

Mivel a kötet egy sorozat harmadik részeként jelent meg, így a tervezett elrendezés (layout) is megvolt, jól ismertem, így ehhez tudtam igazítani a kompozíciót.


Leírás

Ha a Kordonfalon belül ennyi a hazugság, vajon mennyi lehet a Falon kívül? Minél többről lebbenti fel a fátylat az ember, annál nagyobb lesz a káosz.

Mindez megfordul Meg Haley fejében, miután barátjával, Alex Meaddel, a titokzatos tengerészgyalogosokkal és még titokzatosabb foglyukkal visszatérnek Fort Cache-be, a 24-es Erődvárosba. Ott azonban válaszok helyett csak újabb kérdéseket találnak.

Miért rabolta el a lány anyját a város kutatóintézetét vezető Edmund Riley, és mi történhetett a tudós társával? Mit építenek Észak-Dakota egykori fővárosában az egyre eszesebbé váló mutánsok, és milyen titkokat rejt ott a föld mélye? Tényleg léteznek titokzatos földönkívüliek, vagy csak az emberi kapzsiság áll a történések hátterében? És vajon milyen hátsó szándékok vezérlik a Szövetségi Biztonsági Hivatal gyanúsan viselkedő ügynökét?

A trilógia befejező részében Meg és Alex újabb rejtélyekkel szembesül, és újabb nehézségeken kell átverekedniük magukat, mire talán lassan a helyükre kerülnek a kirakós darabjai. De vajon a feltárt igazság elhozza majd az emberiség újjászületését, vagy csak a múlt szelleme szabadul ki a palackból?

Egy biztos: a sorsuk éppoly megváltoztathatatlannak tűnik, mint az égen minden este feltűnő Fekete Szivárvány.


Vázlat

A vázlatot digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra. 

Az alakok mozdulatainak kialakításában hasznos segítséget nyújtottak a Body Chan és Body Kun figurák, 1:6 akciófigurák, mozgatható fa kézmodellek, valamint 3D nyomtatott koponya és fej modell.

Az első kompozíciós vázlat

Marslakók folyamatkép

A főszereplők már egészen előrehaladott állapotban vannak, míg a kiegészítő elemek még vázlat szinten


Kidolgozás 

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. 

Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket. Ennek a képnek, a bevezetőben említett okok miatt, a fekete szivárvány kitalálásával álltam neki. Ehhez több íves vonalzót hotam létre, amjd ezek mentén airbrush eszközzel rajzoltam meg a diffúz jelenséget.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.

Jellegzetes perspektívával rendelkező ábrák, főleg épületek esetén, a perspektíva segédvonalakat is igénybe veszem, ez ennél a képnél is hasznos segítséget nyújtott.


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Előtérben lévő lángok és füst
  • Mod
    A borító fedlapján nem látszik ugyan, a teljes kompozícióhoz azonban szerettem volna megrajzolni egy módosult humanoidot is.
  • Előtér
    A legközelebb lévő roncsok.
  • Főszereplők (csoport)
    Meg és Alex is más rétegre került, hogy az esetleges módosításkor külön tudjam kezelni őket.
  • Romok és lángok
    A közvetlenül a főszereplők mögött elhelyezkedő romok és lángok kerültek erre a rétegre.
  • Mecha
    A harci lépegető.
  • Háttér
  • Szivárvány
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztráció