Ronnie Brait: Passionate sorozat
2019.08.27.

így készültek a romantikus könyvborítók

Ronnie Brait romantikus Passionate regénysorozatához rajzolt könyvborítók nagyon sok szempontból jelentettek újszerű, izgalmas, és különleges kihívást számomra. Elsősorban azért, mert nem vagyok igazán nagy - majdnem semennyire - szerelmesregény fogyasztó, és valószínűleg ugyanezért nem is volt még hasonló témájú megbízásom.

romantikus illusztráció

romantikus illusztráció

romantikus illusztráció

Az újszerű témában az is kihívást jelentett, hogy nem az emberi alakok ábrázolása az erősségem, ezeken a borítókon pedig nagyon fontos szerepet játszanak az érzelmek, és fontos, hogy ez az írónő elképzelése szerint jelenjen meg. Arra is kíváncsi voltam, hogy materialista, racionális beállítottságommal miként fogom megtalálni a hangot az íróval. Szerintem - és remélem ez kölcsönös - jól sikerült, határozottan jókat beszélgettünk, miközben gyakran megosztott képernyőn mutattam közben a kép alakulását.


Alapok

Az illusztrációkat nyomdai felhasználásra készítettem, még akkor is, ha elsődlegesen digitális verzióban kerül megjelenésre. Mivel a nyomdai felbontáshoz szükséges nagyobb méret, az ehhez szükséges fizikai méretre terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Ehhez a grafikához az 600 DPI felbontást választottam.

Új sorozatként először a feliratok helyzetét határoztuk meg az első borítónál, majd ezt vezettük végig a sorozat többi borítóján is.


Leírás

Helyszín

Minden regény több helyszínen játszódik, ezekből a legfontosabbat jelenítjük meg a borítón is. Hogy látványosan megjelenhessen a helyszín az illusztráción, ezért csavartunk kicsit a perspektíván, és a panoráma helyezkedik el térben legelöl.

Szereplők

Szereplők rajzolásakor mindig elkérem az írótól, hogy az ábrázolandó alak - aki nem feltétlenül ember - milyen jellemzőkkel rendelkezik: rassz, nem, életkor, testalkat, fejforma, haj és szőrzet jellege és színe, szem színe, tetoválás, sebhely, öltözet, ékszer, felszerelés. Fontos tényező lehet még némi személyes háttértörténet, motivációk, hogy ennek megfelelő testbeszéddel, mimikával tudjam megrajzolni.

Cselekmény

Egy könyvborító rajzolásához ugyan nem elengedhetetlenül szükséges, hogy a történet minden részletét megismerjem, de hasonlóan a karakterek hátteréhez, a hiteles ábrázoláshoz itt is fontos lehet, hogy a történetet legalább nagy vonalakban megismerjem.

Kiegészítő információk

Vannak olyan grafikák, melyekhez az illusztráción megjelenő egyéb tárgyak, eszközök, járművek, épületek leírása is fontos. Ezeknél a rajzoknál az ékszerek, gyűrűk, óra is jelentőséggel bírnak, ha valaki szereti megnézni az apróbb részleteket is.


Vázlat

A vázlatot digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra. Ezzel a módszerrel a megrendelőnek is hamar meg tudom mutatni hogyan képzelem el a kép hangulatát.

Az alakok mozdulatainak kialakításában hasznos segítséget nyújtottak a Body Chan és Body Kun figurák, 1:6 akciófigurák, mozgatható fa kézmodellek, valamint 3D nyomtatott koponya és fej modell.


Kidolgozás

Az illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.

Egy illusztráció készítése során általában folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé, itt azonban a kifordított perspektíva miatt minden rajznál a főszereplőkkel kezdtem a munkát.. Rajzolás során a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz. Ezt a módszert ezeknél a borítóknál is sokat használtam, főleg mikor a megfelelő arckifejezéseket kerestük a szereplőknek.

A városképeknél nagy segítséget nyújtott a Google StreetView szolgáltatása is, hogy hitelesen tudjam ábrázolni a látványt.

romantikus illusztráció


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Író neve
  • Panoráma
    A helyszínt legtöbbször egy rétegen dolgozom ki, a budapesti és londoni képeknél a folyókat azonban külön rétegre rajzoltam.
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, köd, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők
    A főszereplőket a több helyen fedésben lévő mozdulat miatt egy egységként, egy rétegen kezeltem.
  • Cím és alcím
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, köd, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek. Ezeknél a képeknék a horizont, és vízfelületek kijelöléséhez használtam.
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele.
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül többféle változat)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés