Hunt Saboteur társasjáték
2019.05.15.

így készült a Hunt Saboteur társasjáték illusztráció

Kanadai állatbarát megrendelőnk olyan társasjátékot tervezett, ahol a rókákat kell megmenteni a vadászok, és azok kutyái elől. A játék Kickstarter bemutatójához kért fel minket egy többféle felhasználásra is alkalmas grafika, saját logója, és a játék címánek megalkotására.

Alapok

A grafikai anyagokat alapvetően digitális felhasználásra készítettük, ehhez a kért méretre terveztük az illusztrációt. Alogó, és a címfelirat vektoros formában készültek, hogy tetszőleges méretben használni lehessen. 


Grafikai tervezés

A kapott képi és szöveges anyagokat, valamint a technikai paramétereket összesítjük, és meghatározzuk azt a módszert, és a munkafázisok sorrendjét, mellyel a leghatékonyabb módon haladhatunk. Ebben az esetben kézenfekvő volt, hogy párhuzamosan készítjük az illusztrációt, valamint az egyéb grafikai elemeket.


Logó és Felirat

A szokott módon több vázlatot mutattunk ügyfelünknek, majd az ezekre kapott visszajelzések alapján alakítottuk ki a végleges változatokat.


Illusztráció vázlat

A vázlatot digitális technikával, rögtön a táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra.

Referenciafotók készítésével és gyűjtésével is segítettem a folyamatot. Ezekkel a modelleknél pontosabban határozhatóak meg a finomabb részletek, fény-árnyék viszonyok, izomtónusok, arckifejezések, és hasonló apró, de fontos részek. Ez különösen a lovasoknál volt hasznos ennél a rajznál.


Kidolgozás

Az illusztrációt Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. A szoftverban az oldalbeállítások tartalmazzák a későbbi nyomtatáshoz szükséges paramétereket, és rendkívül sokoldalú, hasznos vonalzókat és segédvonalakat lehet beállítani. A különböző maszkok használata jól átgondolt, rendkívül felhasználóbarát rendszer, sokat gyorsít a rajzolás folyamatán.

Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatrajzok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Főszereplő - rókás lány
  • Közeli fa
  • Szabotőr
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Vadászok kutyákkal
  • Erdő és talaj
  • Alap réteg
    A képre jellemző színátmenettel töltöm ki


Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk

Pozsgay Gábor
tervezés, grafikai tervezés, nyomdai előkészítés