Így készült a könyvborító
Susan Winterberg - A world of ones own című regényéhez készítettem borítót.
A sejtelmes hangulat, és a különleges fényviszonok kifejezetten érdekes, és egyben évezetes kihívást jelentettek.
Ehhez a borítóhoz egészen konkrét elképzelést kaptam az írónőtől, mind a kép, mind a címfelirat tekintetében.

Alapok
Az előző részekkel megegyező paraméterekkel rendelkező illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem, ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Ehhez a grafikához a 600 DPI felbontást választottam.
Kidolgozás
Mivel a minták adottak voltak, a vázlat fézisra itt nem volt szükség, így rögtön nekiállhattam a kép kidolgozásának.
A minták alapján megterveztem a címfeliratot, és felépítettem egy egyszerű rétegrendet az illusztrációhoz.




Mivel a kép sötét, így rajzolás közben többször ellenőriztem a tónusokat. Ezt úgy tudom könnyen megtenni, hogy a rajz felett elhelyezek egy olyan réteget, amit bekapcsolva szürkeárnyalatosan látom az ábrát. Az alábbi mintán az is látszik, hogy mennyivel több információt hordoz maga a tónus, mint a színezet.

A végső fázisban pontosítom a feliratok helyzetét, a gerincen és a hátoldalon egyaránt.

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq Pro 27 érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
fényfoltok, csillogások - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között - Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. - Maszkok
határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek - Alap réteg
A képre jellemző színátmenettel töltöm ki
Leggyakrabban használt eszközök
Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször, ezek itt elérhetők.
- Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
illusztráció