A world of ones own - könyvborító
2025.11.17.

Így készült a könyvborító
Susan Winterberg - A world of ones own című regényéhez készítettem borítót.
A sejtelmes hangulat, és a különleges fényviszonok kifejezetten érdekes, és egyben évezetes kihívást jelentettek.

Ehhez a borítóhoz egészen konkrét elképzelést kaptam az írónőtől, mind a kép, mind a címfelirat tekintetében.

 

Alapok

Az előző részekkel megegyező paraméterekkel rendelkező illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem, ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Ehhez a grafikához a 600 DPI felbontást választottam.


Kidolgozás

Mivel a minták adottak voltak, a vázlat fézisra itt nem volt szükség, így rögtön nekiállhattam a kép kidolgozásának.
A minták alapján megterveztem a címfeliratot, és felépítettem egy egyszerű rétegrendet az illusztrációhoz. 

Mivel a kép sötét, így rajzolás közben többször ellenőriztem a tónusokat. Ezt úgy tudom könnyen megtenni, hogy a rajz felett elhelyezek egy olyan réteget, amit bekapcsolva szürkeárnyalatosan látom az ábrát. Az alábbi mintán az is látszik, hogy mennyivel több információt hordoz maga a tónus, mint a színezet.

A végső fázisban pontosítom a feliratok helyzetét, a gerincen és a hátoldalon egyaránt.

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq Pro 27 érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. 


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
  • Alap réteg
    A képre jellemző színátmenettel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször, ezek itt elérhetők.

  • Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
    Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
illusztráció