Deepest Chamber - kártyaillusztrációk
2023.11.10.

Így készültek a Deepest Chamber illusztrációk

A Balcony Softworks csapata által fejlesztett Deepest Chamber: Resurrection című játékhoz készítettem több tucat illusztrációt.
Ezekből válogattam ki párat, és az egyik kedvencem készítéséről videót is mentettem.


Alapok

Az illusztrációkat digitális felhasználásra készítettem. Mivel a játékban elég kicsi felbontásban lettek felhasználva a rajzok, a szebb részletek miatt négyszeres méretben készítettem a képeket.

Minden tervezett képhez kaptam egy rövid leírást, és legtöbbször egy referenciaképet is, hogy milyen hangulatot szeretnének látni a készítők.


Vázlat

Mivel ezek a képek kis méretűek, relatív kevés kidolgozandó részlettel, így csak egy párvonalas skiccet készítettem hozzájuk esetleg néhány nagyobb színes folttal, hogy megtaláljam a látványos kompozíciót.


Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq Pro 32 érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. 

Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

Mivel a képek többsége valamilyen jellegzetes helyszínen (pályán) játszódik, így készítettem pár nagyobb méretű ábrát a hátterekhez, amelynek egyes részleteit vágtam ki, majd módosítottam kicsit háttérnek. Így az egy helyszínhez tartozó képeknek egységesebb hangulata lett, és gyorsabban is haladtam velük.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok - vagy a megrendelő - a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.

Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom.

Jellegzetes perspektívával rendelkező ábrák, főleg épületek esetén, a perspektíva segédvonalakat is igénybe veszem, ez ennél a képnél is hasznos segítséget nyújtott.


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször. Ezek az ecsetek itt letölthetők.

  • Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
    Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
illusztrációk