így készült a Szivárvány könyvborító
T. R. Salty Fekete Szivárvány trilógiájának harmadik részéhez készült sci-fi borítógrafika. Ebben a feladatban az volt az érdekes, hogy meg kellett alkotnom a fekete szivárványt, hogyan nézhet ki szürkületkor az égen. Bár fikció, hogy hihetőnek tűnjön, tanulmányoztam a különböző légköroptikai jelenségeket. Bár a kép fókuszában a két főszereplő, Meg és Alex található, és a mozdulatok, valamint a kompozíció megrajzolása is kifejezetten élvezetes feladat volt, számomra a szivárvány kitalálása volt a desszert.
Alapok
Az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem, ehhez a felhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Ehhez a grafikához a 600 DPI felbontást választottam.
Mivel a kötet egy sorozat harmadik részeként jelent meg, így a tervezett elrendezés (layout) is megvolt, jól ismertem, így ehhez tudtam igazítani a kompozíciót.
Leírás
Ha a Kordonfalon belül ennyi a hazugság, vajon mennyi lehet a Falon kívül? Minél többről lebbenti fel a fátylat az ember, annál nagyobb lesz a káosz.
Mindez megfordul Meg Haley fejében, miután barátjával, Alex Meaddel, a titokzatos tengerészgyalogosokkal és még titokzatosabb foglyukkal visszatérnek Fort Cache-be, a 24-es Erődvárosba. Ott azonban válaszok helyett csak újabb kérdéseket találnak.
Miért rabolta el a lány anyját a város kutatóintézetét vezető Edmund Riley, és mi történhetett a tudós társával? Mit építenek Észak-Dakota egykori fővárosában az egyre eszesebbé váló mutánsok, és milyen titkokat rejt ott a föld mélye? Tényleg léteznek titokzatos földönkívüliek, vagy csak az emberi kapzsiság áll a történések hátterében? És vajon milyen hátsó szándékok vezérlik a Szövetségi Biztonsági Hivatal gyanúsan viselkedő ügynökét?
A trilógia befejező részében Meg és Alex újabb rejtélyekkel szembesül, és újabb nehézségeken kell átverekedniük magukat, mire talán lassan a helyükre kerülnek a kirakós darabjai. De vajon a feltárt igazság elhozza majd az emberiség újjászületését, vagy csak a múlt szelleme szabadul ki a palackból?
Egy biztos: a sorsuk éppoly megváltoztathatatlannak tűnik, mint az égen minden este feltűnő Fekete Szivárvány.
Vázlat
A vázlatot digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra.
Az alakok mozdulatainak kialakításában hasznos segítséget nyújtottak a Body Chan és Body Kun figurák, 1:6 akciófigurák, mozgatható fa kézmodellek, valamint 3D nyomtatott koponya és fej modell.
Az első kompozíciós vázlat
A főszereplők már egészen előrehaladott állapotban vannak, míg a kiegészítő elemek még vázlat szinten
Kidolgozás
Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket. Ennek a képnek, a bevezetőben említett okok miatt, a fekete szivárvány kitalálásával álltam neki. Ehhez több íves vonalzót hotam létre, amjd ezek mentén airbrush eszközzel rajzoltam meg a diffúz jelenséget.
A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.
Jellegzetes perspektívával rendelkező ábrák, főleg épületek esetén, a perspektíva segédvonalakat is igénybe veszem, ez ennél a képnél is hasznos segítséget nyújtott.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
fényfoltok, csillogások - Előtérben lévő lángok és füst
- Mod
A borító fedlapján nem látszik ugyan, a teljes kompozícióhoz azonban szerettem volna megrajzolni egy módosult humanoidot is. - Előtér
A legközelebb lévő roncsok. - Főszereplők (csoport)
Meg és Alex is más rétegre került, hogy az esetleges módosításkor külön tudjam kezelni őket. - Romok és lángok
A közvetlenül a főszereplők mögött elhelyezkedő romok és lángok kerültek erre a rétegre. - Mecha
A harci lépegető. - Háttér
- Szivárvány
- Alap réteg
A képre jellemző alapszínel töltöm ki
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset - Flat Color (G-pen alapján készítettem)
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa - Basic Round (G-pen alapján készítettem)
A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással - Impressionist (Saját készítésű ecset)
Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
textúrázott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
Cintiq beállítások
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztráció