Hunyadi - társasjáték illusztrációk
2025.09.16.

Így készültek a Hunyadi - A nándorfehérvári diadal című társasjáték illusztrációi

A Kard és Korona, avagy KéKjáték kiadó megbízásából volt alkalmam részt venni Hunyadi legendás győzelmét feldolgozó társasjáték grafikájának kialakításában.


Borító

Először a borító elkészítésének álltunk neki, amihez a címfeliratot a készülő projekt beharangozó eseménye miatt már korábban elkészítettük.

Első körben egy kompozíciós vázlatot készítettem, majd több körben, gyakran a képernyőt megosztva a megrendelővel közösen finomítottuk az elképzelést. A részletek kidolgozásakor pedig fontos szerep jutott Limpár Péter történésznek is.

 


Főszereplők

A játéknak négy főszereplője van, Hunyadi János, Szilágyi Erzsébet, Szilágyi Mihály, és Kapisztrán János (Giovanni da Capestrano).

Mivel egyik szereplőről sincs teljesen hitelesnek tekinthető ábrázolás és pontos személyleírás, ilyenkor a több forrásból származó részleteket vegyítjük a fantázíváal és aművészi szabadsággal. Bár a cél egy lehetőség szerinti hiteles ábrázolás, ugyanakkor figyelembe vesszük azt is, hogy egy modern társasjátékról van szó, ahol a legfontosabb szerepe a játszhatósághoz nélkülözhetetlen gyors vizuális információnak van.

 


Tábla

Hogy jobban meg tudjuk ismertetni a játékosokkal a nándorfehérvári csata körülményeit, a játéktábla hátoldalát úgy terveztük meg, hogy az ostrom alatt álló vár tágabb környezetét is meg tudjuk mutatni.


Eszközök

Az illusztrációkat ezúttal is a Clip Studio Paint alkalmazásban készítettem el Wacom Cintiq Pro 27 táblamonitoron rajzolva.

Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom.


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke ellenőrző réteg
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. 
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
  • Alap réteg
    A képre jellemző színátmenettel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször, ezek itt elérhetők.

  • Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
    Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

A grafikák elkészítésében részt vettek

Pozsgay Gyula
illusztráció

Darabont Gergő
grafikai tervezés

Limpár Péter
történész