 
 
Így készültek a Hunyadi - A nándorfehérvári diadal című társasjáték illusztrációi
A Kard és Korona, avagy KéKjáték kiadó megbízásából volt alkalmam részt venni Hunyadi legendás győzelmét feldolgozó társasjáték grafikájának kialakításában.

Borító
Először a borító elkészítésének álltunk neki, amihez a címfeliratot a készülő projekt beharangozó eseménye miatt már korábban elkészítettük.
Első körben egy kompozíciós vázlatot készítettem, majd több körben, gyakran a képernyőt megosztva a megrendelővel közösen finomítottuk az elképzelést. A részletek kidolgozásakor pedig fontos szerep jutott Limpár Péter történésznek is.
 
 

Főszereplők
A játéknak négy főszereplője van, Hunyadi János, Szilágyi Erzsébet, Szilágyi Mihály, és Kapisztrán János (Giovanni da Capestrano).
Mivel egyik szereplőről sincs teljesen hitelesnek tekinthető ábrázolás és pontos személyleírás, ilyenkor a több forrásból származó részleteket vegyítjük a fantázíváal és aművészi szabadsággal. Bár a cél egy lehetőség szerinti hiteles ábrázolás, ugyanakkor figyelembe vesszük azt is, hogy egy modern társasjátékról van szó, ahol a legfontosabb szerepe a játszhatósághoz nélkülözhetetlen gyors vizuális információnak van.
 
 


Tábla
Hogy jobban meg tudjuk ismertetni a játékosokkal a nándorfehérvári csata körülményeit, a játéktábla hátoldalát úgy terveztük meg, hogy az ostrom alatt álló vár tágabb környezetét is meg tudjuk mutatni.


Eszközök
Az illusztrációkat ezúttal is a Clip Studio Paint alkalmazásban készítettem el Wacom Cintiq Pro 27 táblamonitoron rajzolva.
Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
 Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
- Vázlatok
 Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
- Szürke ellenőrző réteg
 Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket.
- Kiegészítő fények
 fényfoltok, csillogások
- Atmoszférikus réteg
 Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
- Szereplők és tárgyak
 Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
- Atmoszférikus réteg
 Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
- Háttér
 Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
- Maszkok
 határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
- Alap réteg
 A képre jellemző színátmenettel töltöm ki
Leggyakrabban használt eszközök
Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször, ezek itt elérhetők.
- Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
 Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset
- Airbrush
 lágy, összemosott hatásokat készítek vele
- Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
 ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
- Blend (ezen belül változó eszköz)
 összemosásokhoz használom
A grafikák elkészítésében részt vettek
Pozsgay Gyula
illusztráció
Darabont Gergő
grafikai tervezés
Limpár Péter
történész