így készült a kártyaillusztráció
A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem az Enue Aghven című fantasy illusztráiót. A főszereplő sokak által kedvelt hős a világban, így a már korábban készült referenenciáknak is meg kellett felelni a rajzolás során.
Alapok
Ezt az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem. Ehhez a nyomtatási méretnek megfelelően terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Mivel régóta dolgozom M.A.G.U.S. kártyákhoz, így előre felépített saját sablont használok, amit a kis méret miatt 1 200 DPI felbontásra állítottam, hogy a kisebb részleteket is szépen tudjam ábrázolni. Emellett azt is szem előtt tartom, hogy a játékosok szeretik a nagyobb méretű nyomatokat, így a nagyobb felbontás ezek készítését is lehetővé teszi.
Vázlat
A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A páncél kialakításához korábbi M.A.G.U.S. grafikákat használtam mintának. A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A színezett vázlatot szoktam elküldeni a megrendelőnek, ezen már jól látszik a hangulat. Ha tetszik a vázlat a megrendelőnek, folytatom a munkát a részletek kidolgozásával, ha módosítást kérnek, akkor természetesen módosítom. Ennél a rajznál a vázlat után rögtön haladhattam tovább a kidolgozással.
Kidolgozás
Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27 QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
Jól bevált módszer, hogy az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.
A megrendelő kérésére a háttérbe az eredetileg elképzelt egyszerű háttér helyett kicsit részletesebbet készítettem. Ehhez egy korábbi grafikámról vettem át egy hangulatban illeszkedő hátteret. Kártyáknál, ha nem is gyakran, szoktam használni ezt a módszert. Apró módosításokkal, fények és hangsúlyok finom átrendezésével nem feltűnő, ugyanakkor sokat gyorsít a folyamaton.
A sok réteget nem szeretem, ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni.
A kompozíció a vágott keretbe illesztve
A kard maszkja
Az átvett háttér
Az első háttér
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Elrendezés keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
fényfoltok, csillogások - Előtér
Erre a rétegre rajzolom az előtér növényzetét - Atmoszférikus réteg
A szereplők lábainál alkalmaztam némi port, hogy segítsen növelni a mélységet. - Enue Aghven és ellenfele
Ebben az esetben egy rétegre rajzoltam a küzdő feleket, mivel keveset takarnak egymásból, és a kapcsolódó mozdulat miatt előnyösebbnek is találtam ezt a megoldást. - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között. Itt egészen világos foltot rajzoltam, hogy jobban kiemelje a sötét alakokat. - Háttér
Ezt most egy korábbi képem hátteréből másoltam át, ami illeszkedett a leíráshoz. - Maszkok
Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek. Itt a kardhoz használtam maszkot. - Alap réteg
A képre jellemző alapszínel, vagy színátmenettel töltöm ki. A végén gyakorlatilag semmi nem látszik belőle, de sokat segít a hangulat kialakításában.
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele. - Flat Color (G-pen alapján készítettem)
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa - Basic Round (G-pen alapján készítettem)
A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással - Impressionist (Saját készítésű ecset)
Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
textúrázott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
Cintiq beállítások
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
előkészítés, vázlat, illusztráció