M.A.G.U.S. - Enue Aghven
2019.03.18.

így készült a kártyaillusztráció

A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem az Enue Aghven című fantasy illusztráiót. A főszereplő sokak által kedvelt hős a világban, így a már korábban készült referenenciáknak is meg kellett felelni a rajzolás során.

Alapok

Ezt az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem. Ehhez a nyomtatási méretnek megfelelően terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Mivel régóta dolgozom M.A.G.U.S. kártyákhoz, így előre felépített saját sablont használok, amit a kis méret miatt 1 200 DPI felbontásra állítottam, hogy a kisebb részleteket is szépen tudjam ábrázolni. Emellett azt is szem előtt tartom, hogy a játékosok szeretik a nagyobb méretű nyomatokat, így a nagyobb felbontás ezek készítését is lehetővé teszi. 


Vázlat

A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A páncél kialakításához korábbi M.A.G.U.S. grafikákat használtam mintának. A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A színezett vázlatot szoktam elküldeni a megrendelőnek, ezen már jól látszik a hangulat. Ha tetszik a vázlat a megrendelőnek, folytatom a munkát a részletek kidolgozásával, ha módosítást kérnek, akkor természetesen módosítom. Ennél a rajznál a vázlat után rögtön haladhattam tovább a kidolgozással.


Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27 QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. 

Jól bevált módszer, hogy az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A megrendelő kérésére a háttérbe az eredetileg elképzelt egyszerű háttér helyett kicsit részletesebbet készítettem. Ehhez egy korábbi grafikámról vettem át egy hangulatban illeszkedő hátteret. Kártyáknál, ha nem is gyakran, szoktam használni ezt a módszert. Apró módosításokkal, fények és hangsúlyok finom átrendezésével nem feltűnő, ugyanakkor sokat gyorsít a folyamaton.

A sok réteget nem szeretem, ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. 


A kompozíció a vágott keretbe illesztve

A kard maszkja

Az átvett háttér

Az első háttér


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Elrendezés keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Előtér
    Erre a rétegre rajzolom az előtér növényzetét
  • Atmoszférikus réteg
    A szereplők lábainál alkalmaztam némi port, hogy segítsen növelni a mélységet.
  • Enue Aghven és ellenfele
    Ebben az esetben egy rétegre rajzoltam a küzdő feleket, mivel keveset takarnak egymásból, és a kapcsolódó mozdulat miatt előnyösebbnek is találtam ezt a megoldást.
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között. Itt egészen világos foltot rajzoltam, hogy jobban kiemelje a sötét alakokat.
  • Háttér
    Ezt most egy korábbi képem hátteréből másoltam át, ami illeszkedett a leíráshoz.
  • Maszkok
    Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek. Itt a kardhoz használtam maszkot.
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel, vagy színátmenettel töltöm ki. A végén gyakorlatilag semmi nem látszik belőle, de sokat segít a hangulat kialakításában.


Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele.
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
előkészítés, vázlat, illusztráció