

így készült a kártyaillusztráció
A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem a Fekete Hold kelte, Gáspár András emlékillusztrációt.
Alapok
Az illusztrációtnyomdai felhasználásra készítettem. Ehhez a méretének megfelelően1200 DPI felbontásban készült az illusztráció, hogy a kis fizikai mérethez is könnyen tudjak finom részleteket rajzolni.
Mivel ez más a sokadik ilyen jellegű grafika a M.A.G.U.S. kártyajátékhoz, a jól bevált rétegrendet, és segédvonalakat használtam.
Vázlat
A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát.
A témában korábban megjelent illusztrációk gyűjtésével igyekeztem ráérezni a hangulatra, hogy ismerős világ, és arcok köszönjenek vissza a szemlélőre.
Kidolgozás
Az illusztrációt Wacom Cintiq Pro 32 érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.
A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok - vagy a megrendelő - a módosítással. A Clip Studio Paint alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz. Gáspár András vonásainak keresésekor különösen hasznosnak bizonyult ez a megoldás.
Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények
fényfoltok, csillogások - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között - Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. - Maszkok
határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek - Alap réteg
A képre jellemző alapszínel töltöm ki
Leggyakrabban használt eszközök
Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször, ezek itt elérhetők.
- Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
Cintiq beállítások
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
illusztráció