M.A.G.U.S. - Kutak megfertőzése
2019.01.04.

így készült a kártyaillusztráció

A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem a Kutak megfertőzése című fantasy illusztrációt. Ezt a képet azért kedvelem, mert nagyon szívesen játszok az összetett fényviszonyokkal. A ködös, esti hangulat, a tolvajlámpással megvilágított kúttal kifejezetten érdekes kihívásnak bizonyult.

Alapok

Mint minden M.A.G.U.S.kártyaillusztrációt, úgy ezt is felhasználásra készítettem. Ehhez a nyomtatási méretnek megfelelően terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Mivel régóta dolgozom M.A.G.U.S. kártyákhoz, így előre felépített saját sablont használok, amit a kis méret miatt 1 200 DPI felbontásra állítottam, hogy a kisebb részleteket is szépen tudjam ábrázolni. Emellett azt is szem előtt tartom, hogy a játékosok szeretik a nagyobb méretű nyomatokat, így a nagyobb felbontás ezek készítését is lehetővé teszi. 

Vázlat

A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A ceruzarajznál már elképzeltem, milyen fényviszonyokat fogok ábrázolni, majd ezt a digitálisan színezett vázlattal meg is mutattam a megrendelőnek. Ennél a képnél a kék-narancs kontrasztot választottam, amibe a még egy kis zöldet kevertem a mérgezés jelzésére.

Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27 QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. 

Jól bevált módszer, hogy az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket. Ennél a képnél a háttér egyszerű, ködös hangulatú, a levelek készítéséhez használtam apró foltokat hagyó ecsetet.

A sok réteget nem szeretem, szerintem felesleges, és növeli a hibalehetőséget. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. 

Háttér

Boszorkánymester a kúttal

Előtér


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények (Csak világosít)
    A tolvajlámpa körüli derengő fényfoltot rajzoltam erre a rétegre.
  • Előtér
    Egyszerű, levélszerű zaj.
  • Atmoszférikus réteg
    A kút és a főszereplő előtt szálló köd.
  • Szereplők és tárgyak
    A boszorkánymestert és a kutat egy rétegre rajzoltam, mivel részben takarásban vannak, és a fény is eléggé összefügg, egyszerűbb volt így készíteni.
  • Háttér
    Egyszerű, ködös, diffúz réteg, levélszerű zajjal.
  • Alap réteg
    A képre jellemző színátmenettel töltöttem ki


Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele.
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül változó eszköz)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
előkészítés, vázlat, illusztráció