így készült a kártyaillusztráció
A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem a Kutak megfertőzése című fantasy illusztrációt. Ezt a képet azért kedvelem, mert nagyon szívesen játszok az összetett fényviszonyokkal. A ködös, esti hangulat, a tolvajlámpással megvilágított kúttal kifejezetten érdekes kihívásnak bizonyult.
Alapok
Mint minden M.A.G.U.S.kártyaillusztrációt, úgy ezt is felhasználásra készítettem. Ehhez a nyomtatási méretnek megfelelően terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Mivel régóta dolgozom M.A.G.U.S. kártyákhoz, így előre felépített saját sablont használok, amit a kis méret miatt 1 200 DPI felbontásra állítottam, hogy a kisebb részleteket is szépen tudjam ábrázolni. Emellett azt is szem előtt tartom, hogy a játékosok szeretik a nagyobb méretű nyomatokat, így a nagyobb felbontás ezek készítését is lehetővé teszi.
Vázlat
A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A ceruzarajznál már elképzeltem, milyen fényviszonyokat fogok ábrázolni, majd ezt a digitálisan színezett vázlattal meg is mutattam a megrendelőnek. Ennél a képnél a kék-narancs kontrasztot választottam, amibe a még egy kis zöldet kevertem a mérgezés jelzésére.
Kidolgozás
Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27 QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
Jól bevált módszer, hogy az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket. Ennél a képnél a háttér egyszerű, ködös hangulatú, a levelek készítéséhez használtam apró foltokat hagyó ecsetet.
A sok réteget nem szeretem, szerintem felesleges, és növeli a hibalehetőséget. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni.
Háttér
Boszorkánymester a kúttal
Előtér
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Kiegészítő fények (Csak világosít)
A tolvajlámpa körüli derengő fényfoltot rajzoltam erre a rétegre. - Előtér
Egyszerű, levélszerű zaj. - Atmoszférikus réteg
A kút és a főszereplő előtt szálló köd. - Szereplők és tárgyak
A boszorkánymestert és a kutat egy rétegre rajzoltam, mivel részben takarásban vannak, és a fény is eléggé összefügg, egyszerűbb volt így készíteni. - Háttér
Egyszerű, ködös, diffúz réteg, levélszerű zajjal. - Alap réteg
A képre jellemző színátmenettel töltöttem ki
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele. - Flat Color (G-pen alapján készítettem)
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa - Basic Round (G-pen alapján készítettem)
A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással - Impressionist (Saját készítésű ecset)
Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
textúrázott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
Cintiq beállítások
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
előkészítés, vázlat, illusztráció