így készült a kártyaillusztráció
A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem a Racklalovas című fantasy grafikát. A projekt számára már évek óta készítek rajzokat, a tapasztalatok szerencsére azt mutatják, hogy a játékosok kedvelik is ezeket. Ez a kép elsősorban a témája miatt tűnt kifejezetten érdekesnek, egy másik feladat kapcsán éppen a denevérek, madarak, és pterodactylusok szárnyainak felépítését tanulmányoztam. Másodsorban az esős hangulat, a nedves anyagok megjelenítése is izgalmas feladat.
Alapok
Ezt az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem. Ehhez a nyomtatási méretnek megfelelően terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Mivel régóta dolgozom M.A.G.U.S. kártyákhoz, így előre felépített saját sablont használok, amit a kis méret miatt 1 200 DPI felbontásra állítottam, hogy a kisebb részleteket is szépen lehessen ábrázolni. Emellett azt is szem előtt tartom, hogy a játékosok szeretik a nagyobb méretű nyomatokat, így a nagyobb felbontás ezek készítését is lehetővé teszi.
Vázlat
A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A színezett vázlatot szoktam elküldeni a megrendelőnek, ezen már jól látszik a hangulat. Ha tetszik a vázlat a megrendelőnek, folytatom a munkát a részletek kidolgozásával, ha módosítást kérnek, akkor természetesen módosítom. Ennél a rajznál a vázlat után rögtön haladhattam tovább a kidolgozással.
Ceruzavázlat
Színes digitális vázlat
Kidolgozás
Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27 QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem.
Jól bevált módszer, hogy az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.
A részletek rajzolásánál arra figyeltem, hogy a vizes, nedves anyagok megjelenésben is mások, fényesebbek, mint a száraz részek, valamint nehezebbek, rátapadnak az alattuk lévő felületekre. A rackla megfestéséhez denevéreket vettem alapul, a törpe öltözékén a kapott leírás, és mintaképek alapján dolgoztam.
A sok réteget nem szeretem, ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni.
Háttér és égbolt réteg
Törpe és égbolt réteg
Az eső rétegek
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó. - Eső
Véletlenszerű eltérésekkel, közel párhuzamos vonalkázás. - Törpe
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni - Rackla és sziklafal
Egy rétegre rajzoltam a hátast a sziklával a, gyorsabb kidolgozásért. Mivel biztos voltam abban, hogy a sziklától függetlenül nem kell mozgatni a racklát, így találtam célszerűnek. - Eső
Véletlenszerű eltérésekkel, közel párhuzamos vonalkázás. - Égbolt
Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek. - Alap réteg
A képre jellemző alapszínel töltöm ki.
Leggyakrabban használt eszközök
- G-pen
Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele. - Flat Color (G-pen alapján készítettem)
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa - Basic Round (G-pen alapján készítettem)
A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással - Impressionist (Saját készítésű ecset)
Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
textúrázott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül többféle változat)
összemosásokhoz használom
Cintiq beállítások
A projektben részt vettek
Pozsgay Gyula
előkészítés, vázlat, illusztráció