M.A.G.U.S. - Racklalovas
2019.06.26.

így készült a kártyaillusztráció

A M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem a Racklalovas című fantasy grafikát. A projekt számára már évek óta készítek rajzokat, a tapasztalatok szerencsére azt mutatják, hogy a játékosok kedvelik is ezeket. Ez a kép elsősorban a témája miatt tűnt kifejezetten érdekesnek, egy másik feladat kapcsán éppen a denevérek, madarak, és pterodactylusok szárnyainak felépítését tanulmányoztam. Másodsorban az esős hangulat, a nedves anyagok megjelenítése is izgalmas feladat.

Alapok

Ezt az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettem. Ehhez a nyomtatási méretnek megfelelően terveztem az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. Mivel régóta dolgozom M.A.G.U.S. kártyákhoz, így előre felépített saját sablont használok, amit a kis méret miatt 1 200 DPI felbontásra állítottam, hogy a kisebb részleteket is szépen lehessen ábrázolni. Emellett azt is szem előtt tartom, hogy a játékosok szeretik a nagyobb méretű nyomatokat, így a nagyobb felbontás ezek készítését is lehetővé teszi. 


Vázlat

A vázlatot hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát. A színezett vázlatot szoktam elküldeni a megrendelőnek, ezen már jól látszik a hangulat. Ha tetszik a vázlat a megrendelőnek, folytatom a munkát a részletek kidolgozásával, ha módosítást kérnek, akkor természetesen módosítom. Ennél a rajznál a vázlat után rögtön haladhattam tovább a kidolgozással.

Ceruzavázlat

Színes digitális vázlat


Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27 QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. 

Jól bevált módszer, hogy az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A részletek rajzolásánál arra figyeltem, hogy a vizes, nedves anyagok megjelenésben is mások, fényesebbek, mint a száraz részek, valamint nehezebbek, rátapadnak az alattuk lévő felületekre. A rackla megfestéséhez denevéreket vettem alapul, a törpe öltözékén a kapott leírás, és mintaképek alapján dolgoztam.

A sok réteget nem szeretem, ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. 

Háttér és égbolt réteg

Törpe és égbolt réteg

Az eső rétegek


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Eső
    Véletlenszerű eltérésekkel, közel párhuzamos vonalkázás.
  • Törpe
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Rackla és sziklafal
    Egy rétegre rajzoltam a hátast a sziklával a, gyorsabb kidolgozásért. Mivel biztos voltam abban, hogy a sziklától függetlenül nem kell mozgatni a racklát, így találtam célszerűnek.
  • Eső
    Véletlenszerű eltérésekkel, közel párhuzamos vonalkázás.
  • Égbolt
    Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek.
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki.


Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset, vázlatnál a befoglaló formákat rajzolom meg vele.
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    textúrázott hatásokat készítek vele
  • Blend (ezen belül többféle változat)
    összemosásokhoz használom

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
előkészítés, vázlat, illusztráció