így készült a kártyaillusztráció
Mindig nagy megtiszteltetés a M.A.G.U.S. kártyajátékaihoz fantasy illusztrációkat készíteni. Ez a feladat most azért volt különös, mert egy olyan kártyapár festményeire kaptam felkérést, ahol a két rajz ugyanazt az eseményt ábrázolja más szemszögből.
A rajzolásnál arra törekedtem, hogy a mozdulat mindkét szögből jól azonosítható, kifejező legyen. Ugyan a ceruzarajz készítésekor még nem jelenítem meg a fényeket, de már ebben a fázisban is elképzelem, milyen irányú, jellegű, és színű fényekkel fogok dolgozni.
A jelenet a történet szerint este játszódik a város kikötőnegyedében, így egészen jól meghatározott az alap helyzet, sötét formák, kékes árnyalatú, szórt háttérfénnyel. Az esti hangulathoz jól passzolnak a háttérben megjelenő lámpások narancs színű fényei, melyek kemény árnyékokkal és élfényekkel segítenek kiemelni az emberi alakokat és a tárgyak formáit.
Szintén ebben a munkaszakaszban nézek utána, milyen jellegű épületek, eszközök, járművek, adják majd vissza a megfelelő hangulatot. Mérnökként szeretem tudni, hogyan működnek az ábrázolt dolgok, hogy a lehetőségekhez képest valósághűen - még ha fantasy képről van is szó - tudjam felépíteni a látványt.
A ceruzavázlat szkennelése után a képek kidolgozását számítógépen folytattam.
Sápszedő
Mivel a háttér fényei a Sápszedő képen jelennek meg közvetlenül, a Rakomány megcsapolása kártyán csak a hatásuk, így az volt célszerű, hogy ezzel a képpel kezdjem a színezést.
A M.A.G.U.S. kártyák illusztrációihoz még korábban készítettem egy sablont, melyben a kompozíció beállításához több segédvonalat is elhelyeztem. Ezen megjelenik négyféle kártyatípus mérete, látszik melyik részen takarhatnak ki a képből különböző ikonok és jelzések (itt lényeges grafikai elemet nem helyezek el), valamint körben a kifutó (az illusztrációnak az a része, ami a nyomdai készítés során levágásra kerül).
Ugyan a kártyán az illusztráció nyomtatott mérete elég kicsi, a részletek akkor lesznek szépek, ha nem a minimálisan szükséges felbontásban készül a festmény, hanem annál nagyobb méretben. Az ilyen jellegű képeknél a nyomdai felbontás háromszorosában szoktam rajzolni.
A képet több rétegből építem fel, de a háttér és az előtérben szereplő alakok és tárgyak alkotják a két fő egységet.
Az előtérben álló, illetve fekvő szereplők természetesen kölcsönhatásban vannak egymással, így szétválasztva furcsán mutatnak, ugyanakkor jól szemléltetik a kép rétegszerkezetét.
Rakomány megcsapolása
A Rakomány megcsapolása illusztráció a Sápszedővel majdnem teljesen megegyező módszerrel készül. A lényegi különbség abból állt, hogy a színeket, a ruhák és a háttér részleteit az első képnél már kitalálta, így “csak” át kellett forgatni fejben a perspektívát. Kisebb technikai különbség volt még, hogy a kereskedő alakja nem volt a vázlaton, az rögtön digitális formában került kidolgozásra.
A háttér ezen a képen valójában a talaj, melyen nincsenek fényforrások, ugyanakkor az első képen kialakított fényekkel lehat visszaadni a felület plasztikusságát.
A háttér nélküli képen jól látszik, hogyan rendeztem el a szereplők körül a különböző tárgyakat, és ezeknek a kompozíció fókuszától távolodva hogyan csökken a részletessége.
Technikai részletek
Szoftver: Corel Painter 2017
Hardver: Wacom Cintiq 24HDT
A képen az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- A tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelző keret
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlat
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
- Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
- Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. Az árbocokat az égbolt előtt külön rétegen találtam célszerűnek ábrázolni, hogy az esetleges javításoknál egységesek maradjanak a felhőfoltok. - Alap réteg
Középszürke színnel hagytam meg, ezeken a rajzokon ezen a rétegen nem dolgoztam
Leggyakrabban használt eszközök
- Flat Color
Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa - Basic Round
A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással - Basic Round HSV
Saját készítésű ecset, a Basic Roundból alakítottam át, véletlenszerű, néhány százalékos árnyalat-, színezet-, és telítettségváltozással - Digital Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Fine Feathering Oils
- Speckle Fine Oil Brush
- Opaque Acrylics
szőr, ruha kialakításánál segített sokat, finoman vonalkázott struktúrát lehet vele készíteni - Just Add water
- Glow
Csak fényesít, a világító vonalakat, foltokat rajzolom vele