M.A.G.U.S. - Túlélés a Halál Termeiben
2018.03.05.

így készült a kártyaillusztráció

M.A.G.U.S. kártyajáték számára készítettem fantasy illusztrációt. Ehhez a rajzhoz minimális 3D segítséget is igénybe vettem.

Alapok

Az illusztrációt nyomdai felhasználásra készítettük , ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva.  Ehhez a grafikához az 900 DPI felbontást választottuk.

A grafikákhoz még a folyamat elején elkérjük azokat a szükséges kiegészítő vizuális elemeket, melyeket meg kell jeleníteni a képeken. Ha ezeket később, más grafikus helyezi el a képen, akkor a tervezett elrendezés (layout) ismerete nagyon fontos, hogy a kompozíciókat már ehhez tudjuk kialakítani.

Vázlat

A vázlatot digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra.

A vázlat készítéséhez egyszerű 3D modellt is készítettem a SketchUp segítségével. Ezzel a módszerrel gyorsabban és pontosabban kialakítható a pontos perspektíva, mintha hagyományos kézi módszerekkel, vagy csak a térlátásomra hagyatkozva szerkeszteném ki.

Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Corel Painter program segítségével készítem. A Painter ecsetkezelése nagyon közel áll a stílusomhoz, kifejezetten szeretek ezzel a programmal dolgozni.

Első lépésben a hátteret építem fel nagyobb foltokból, és folyamatosan haladok a finomabb részletek felé. A háttérnél előszeretettel használom azokat az ecseteket, melyek véletlenszerűen változtatják a színűket és így sajátos festett mintázatot adnak az alapnak.

Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket. A Halál Termeinél az első pár folttól fontos volt a két meghatározó fényforrás helyzete, így ezeket helyeztem el először.

A sok réteget nem szeretem, mert egy mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket, igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy nagyobb változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok - vagy a megrendelő - a módosítással. A fal feliratait ebben az esetben meghagytam külön rétegnek, így a jellegzetes fényekkel könnyebben tudtam dolgozni.

Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértékekekt. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

  • Flat Color és Scratchboard Tool
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist -  módosított
    Saját készítésű ecset, az Impressionist ecsetből alakítottam át, véletlenszerű, néhány százalékos árnyalat-, színezet-, és telítettségváltozással
  • Digital Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Fine Feathering Oils és Captured Bristle
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Grainy Brush és Blunt Hard Pastel
    erősen textúrázott hatásokat készítek vele
  • Just Add water és Glazing Blender
    összemosásokhoz használom
  • Glow
    Csak fényesít, a világító vonalakat, foltokat rajzolom vele

Cintiq beállítások